Het Zwitserse Sunrise kiest het Comarch IoT Connect Platform om hun IoT-diensten uit te breiden
Brussel, 16 juli 2020 - Sunrise Communications AG, de grootste privéleverancier van telecommunicatie in Zwitserland, heeft Comarch gekozen om de uitbreiding van zijn aanbod aan Internet of Things-diensten te ondersteunen met het Comarch IoT Connect Platform.
Dankzij het geïmplementeerde systeem zal de operator alle IoT-toestellen volledig kunnen opslaan, verkopen, verbinden, monitoren en beheren - vandaag en in de toekomst.
Binnen het project reikt Comarch een kant-en-klaar IoT-verbindingsproduct aan. De software van Comarch is geïntegreerd in het algemene OSS/BSS/bedrijfsecosysteem en de technische infrastructuur van Sunrise. Vier maanden nadat het contract ondertekend was, werd de eerste fase van het project opgestart, nl. een volledige integratie met de IT-omgeving van Sunrise en hun netwerk.
Dankzij het Comarch IoT Connect Platform zal Sunrise snel en vlot de sterk groeiende IoT-markt kunnen betreden en dat potentieel kunnen benutten om nieuwe inkomsten uit nieuwe soorten klantensegmenten te genereren.
Wij hebben Comarch uitgekozen als onze IoT-softwareleverancier, in de eerste plaats omdat de organisatie tonnen ervaring heeft en zeer flexibel is bij het aanpassen van het product aan onze huidige en toekomstige noden. Dat zorgt ervoor dat wij minder betrokken moeten zijn. Met het Sunrise IoT-verbindingsplatform kunnen we binnen enkele minuten elke klant een aanbod op maat geven. Comarch heeft heel wat flexibiliteit in huis, beschikt over een krachtig systeem, een proactieve aanpak en hun organisatiestructuur lijkt sterk op de onze. Daarom is Comarch de perfecte partner voor ons IoT-project. Ik ben er zeker van dat de sterke expertise van Comarch in IoT-productontwerp - zowel van software als van toestellen - betekent dat het bedrijf ons bij al onze toekomstige inspanningen zal ondersteunen terwijl onze IoT-activiteit groeit, zegt Alexander Lehrmann, hoofd nieuwe bedrijfsontwikkelingen en innovatie bij Sunrise.
De lopende uitvoering is erop gericht om het connectiviteitsbeheer en heel wat andere processen in het productmanagement, de verkoop, facturatie en analyse te ondersteunen voor het gehele IoT-ecosysteem. Sunrise zal de zakenpartners en klanten in het platform kunnen opnemen en alle offertes en dienstenovereenkomsten automatisch publiceren in een meerlagige hiërarchie.
Het IoT-verbindingsplatform van Comarch biedt functies voor simkaartbestellingen, sim-/e-simkaartbeheer, dienstverlening, prefacturatie, realtimemonitoring en alarmfuncties. De oplossing zal eveneens worden aangevuld met functies uit het Comarch IoT Analytics Platform, waaronder het verzamelen, aggregeren en visualiseren van data van IoT-toestellen. Het nieuwe systeem werkt in de Sunrisecloud en is geïntegreerd in de huidige CRM-, facturatie- en datawarehouseplatformen van het bedrijf.
Het systeem dat wij Sunrise hebben aangereikt zal hen helpen om hun sterk innovatiegeoriënteerde strategie te verwezenlijken. Sinds jaar en dag steekt Sunrise met kop en schouders boven de concurrenten in de binnenlandse telecommarkt uit dankzij hun talent om innovatieve producten en diensten te leveren die perfect aansluiten bij de voorkeuren van individuen en B2B-klanten. Hun portfolio uitbreiden met IoT-diensten is een volgende stap in die richting, zegt Jacek Lonc, hoofd bij de telecomverkoop en de afdeling bedrijfsstrategie van Comarch.
Comarch IoT Connect is een allesomvattend IT-platform waarmee telecombedrijven hun toestellen, middelen, netwerk, data en operaties beheren binnen hun IoT-activiteiten. Met hun IoT Ecosystem dat softwareplatformen en IoT-toestellen omvat, biedt Comarch bovendien volledige ondersteuning voor elk soort bedrijf dat zijn IoT-aanbod wil opstarten of uitbreiden. Telecombedrijven kunnen hun commercieel IoT-aanbod ook verrijken met andere Comarchproducten zoals Smart Parking, Smart Lighting, Smart Metering en oplossingen voor mobiele gezondheidszorg.
Over Sunrise
De Sunrise Communications Group AG (Sunrise) is beursgenoteerd op de SIX Swiss Exhange in Zurich en is een toonaangevende mededinger op de Zwitserse telecommunicatiemarkt. Sunrise is het grootste Zwitserse telecommunicatiebedrijf dat niet in staatshanden is en mobiele diensten, internet, televisie en vaste telefonie aanbiedt aan privé- en zakenklanten.
Sunrise biedt het grootste en snelste 5G-netwerk aan in Zwitserland (The connect magazine van januari 2020). Sunrise is pionier op vlak van 5G en was de eerste provider die 5G heeft ingevoerd begin april. In december dekte Sunrise al meer dan 384 steden/dorpen af en bood zo het grootste 5G-netwerk aan in Zwitserland en Europa. Daarnaast biedt Sunrise de beste geografische 4G-/LTE-dekking in meer dan 96% van Zwitserland en bij 99,98% van de bevolking. 4G+ dekt ongeveer 84,5% van de Zwitserse bevolking en de snelheid ervan reikt tot 900 Mbit/s. Sunrise kan steunen op een ultramodern nationaal glasvezelnetwerk van 11 800 km. Met hun vast en volledig geïnvesteerd netwerk bereikt Sunrise ongeveer 85% van de huishoudens in Zwitserland. Het bedrijf biedt de meest geavanceerde glasvezeltechnologieën - zoals vectoring, FTTS, FTTB en FTTH - dankzij hun langetermijnakkoord met Swisscom, SFN en plaatselijke nutsbedrijven.