GlobalConnect, toonaangevende leverancier van digitale infrastructuur in Scandinavië, kiest Comarch Suite ter ondersteuning van haar snelgroeiende Managed End-to-End Connectivity-aanbod
Krakau/Kopenhagen/Stockholm/Oslo, oktober 2022 - GlobalConnect Group heeft een contract getekend met Comarch voor de levering van een nieuwe gemeenschappelijke geïntegreerde klant-, product-, order- en factureringsoplossing met behulp van haar toonaangevende BSS/OSS Suite voor al haar bedrijfsactiviteiten. De oplossing zorgt voor een echte digitale en geautomatiseerde klantervaring, een harmonisatie van processen voor Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Duitsland en voor een volledige ondersteuning van het Managed End-to-End Connectivity-aanbod van GlobalConnect.
Een volledig geïntegreerde end-to-end business fsoplossing
Comarch, een wereldwijd toonaangevende leverancier van telco-oplossingen, zet zijn volledig geïntegreerde Customer Suite, Product Suite, Order Suite en Billing Suite in ter ondersteuning van de strategie van GlobalConnect om een volledig geïntegreerde end-to-end connectiviteitsaanbod in combinatie met een nieuwe, digitale ervaring aan haar klanten te leveren.
De vraag naar geïntegreerde IT- en connectiviteitsoplossingen die in één gebruiksvriendelijke digitale interface kunnen worden beheerd, neemt gestaag toe naarmate digitalisering voor alle ondernemingen steeds complexer wordt. Door samen te werken met Comarch en gebruik te maken van haar toonaangevende BSS- en OSS-oplossingen, zal GlobalConnect deze toenemende complexiteit voor haar klanten vereenvoudigen en een eenvoudige en intuïtieve digitale gebruikerservaring bieden.
“Niemand in deze markt is in staat geweest een klantvriendelijke geïntegreerde one-stop-shopservice voor connectiviteitsoplossingen te leveren. Wij bezitten en controleren de volledige waardeketen en alle betrokken componenten voor een Managed End-to-End Connectivity-aanbod (zoals SmartFiber, SD-WAN, MLAN, beveiligings- en toegangsdiensten). Wij bieden al meer dan vier jaar geïntegreerde connectiviteitsoplossingen in al onze operationele landen, maar kunnen nu de eindgebruikerservaring verder versnellen en blijven verbeteren, zodat onze klanten zich kunnen concentreren op het runnen van hun bedrijf en niet op hoe hun netwerk presteert of hoe robuust hun connectiviteitsdiensten zijn - dat is onze taak”, zegt Yan Zheng, Head of Digital Solutions (B2B productportfolio van GlobalConnect Group), GlobalConnect.
Belangrijkste bedrijfsactiviteiten
De voorgestelde oplossing leidt tot vereenvoudiging en digitalisering van de activiteiten van GlobalConnect door de invoering van een uniform klantmodel, een bedrijfsproductcatalogus en de automatisering van bedrijfsprocessen. Hierdoor kan GlobalConnect de marktintroductietijd voor nieuwe producten en diensten aanzienlijk verkorten, wat vooral nodig is voor de zeer veeleisende zakelijke klantenmarkt.
De oplossing van Comarch biedt meerlandenfuncties met de grootst mogelijke mate van gemeenschappelijke kenmerken en vervangt de vele silosystemen die in elk land worden gebruikt. Het zal gegevensmodellen en gegevensstromen harmoniseren en vereenvoudigen, nieuwe inkomsten genereren en zorgen voor kostenefficiënte leveringen en ondersteuning.
Voordelen voor klanten van GlobalConnect
De oplossing richt zich op klantervaring en -beheer: het verbeteren van de klant- en werknemerservaring door de aanpak met coherente klantinformatie, toegang tot alle incidenten van klanten, producten, prijzen, offertes en aanbiedingen, bestellingen, sterk geautomatiseerd, digitaal partner- en customer journey-management, commercieel en serviceorderbeheer inclusief nakoming, en beheer van het buitendienstpersoneel.
Comarch ondersteunt GlobalConnect om voorkeursleverancier van digitale diensten in Noord-Europa te worden
“We zijn vereerd dat GlobalConnect vertrouwen in ons heeft en voor de Comarch Suite heeft gekozen. De samenwerking met Comarch zal GlobalConnect ondersteunen bij het leveren van een gedigitaliseerde customer journey. Ondersteund door onze ervaring in meerlandenprojecten, zullen we onze multi-tenantoplossing leveren waardoor GlobalConnect haar mogelijkheden in verschillende landen en hun klantenkring kan stroomlijnen en coördineren. Samen zullen we ons richten op het verbinden met klanten en het automatiseren van communicatie, levering en afwikkeling tussen organisaties. We zetten ons volledig in voor de ondersteuning van GlobalConnect om de geïntegreerde voorkeursleverancier van digitale diensten in Noord-Europa te worden”, zegt Jacek Lonc, Head of Telco Sales and Business Strategy Division bij Comarch.
Over GlobalConnect
GlobalConnect Group is een van de toonaangevende leveranciers van digitale infrastructuur en datacommunicatie in Noord-Europa. De groep levert end-to-end connectiviteitsoplossingen via haar infrastructuur die bestaat uit 150.000 kilometer glasvezelnetwerk (waarvan meer dan 100.000 kilometer in beheer en eigendom van GlobalConnect) en 34.500 vierkante meter datacenterruimte in Denemarken, Noorwegen, Zweden, Duitsland en Finland. GlobalConnect Group heeft ongeveer 1.700 mensen in dienst, heeft 30.000 B2B-klanten en verbindt meer dan 690.000 particuliere huishoudens met een glasvezelnetwerk met hoge capaciteit.
GlobalConnect Group is het resultaat van fusies in 2019 en 2020 tussen Broadnet, GlobalConnect en IP-Only. In het ‘Fiber to the home’ (FTTH)-segment is de groep actief onder de merknamen IP-Only, HomeNet en Onefiber, terwijl ze in het B2B-segment op al haar markten actief is als GlobalConnect. GlobalConnect Group is eigendom van de wereldwijde investeringsorganisatie EQT, een van Europa’s grootste investeerders in infrastructuur.