Gartner® Competitive Landscape 2022 vermeldt Comarch in zijn rapport over CSP-oplossingen voor klantenbeheer en -ervaring
Juni 2022, Polen - Comarch prijkt op de lijst van het Gartner®-rapport 2022 met CSP-oplossingen voor klantenbeheer en -ervaring.
Het Gartner®-rapport beslaat aspecten zoals marktdefinitie en -omschrijving, belangrijke bevindingen en aanbevelingen voor de toekomst. „Gartner herkende vijf concurrentiële trends in de manier waarop CM&X-aanbieders de drie focusgebieden benaderen.” Een van de voornaamste aanbevelingen van Gartner® is om „bedrijfsresultaten te integreren als deel van de projectoplevering via een gepaste routekaart voor het project, met aandacht voor de zakelijke KPI's die klanten belangrijk vinden en de klantsuccesfuncties”. Verder is het aanbevolen om „een heldere, gedifferentieerde concurrentiestrategie voor de toekomst uit te werken door je toe te spitsen op producten voor specifieke marktsegmenten en partnerschappen uit te bouwen voor gerichte waardepropositie”.
Het rapport vermeldt Comarch bij de acht concurrerende profielen van CM&X-aanbieders in de markt van BSS-klantenbeheer en -ervaring. Volgens het rapport „werden de aanbieders in het document opgenomen op basis van hun bekendheid, focus en klantenportefeuille om de verschillende concurrentietrends te illustreren”. Het rapport stelt dat „veel aanbieders van CM&X-oplossingen voor BSS meer BSS-mogelijkheden creëren om CSP-groeidomeinen te ondersteunen. Denk aan de segmenten met digitale klanten, B2B en verticale markten met ondersteuning voor mogelijke ecosystemen en partnerschappen”.
Gartner verklaart dat „deze vijf concurrentietrends weerspiegelen hoe verschillende aanbieders van BSS CM&X zichzelf op de markt plaatsen, waarin ze investeren, hoe ze verschillende focusgebieden benaderen en hoe ze met elkaar in concurrentie treden:
- Aanbieders die zich toeleggen op cloud-first en cloud-native CM&X-oplossingen die klaar zijn voor een cloud-native implementatie.
- Aanbieders die zich voornamelijk richten op het helpen van CSP's om uit te breiden naar nieuwe segmenten, ecosystemen, verticale markten en verkoopplatformen.
- Aanbieders die CSP's helpen bij de overschakeling op standaardproducten en CSP lead customisation door gebruik te maken van low-code/no-code technologie, opensourcecomponenten, lokale ontwikkeling en configureerbare best-of-breed architectuur.
- De huidige CM&X-marktleiders die zich toespitsen op full-stack oplossingen, een sterke integratie met de netwerkmogelijkheden, hoge capaciteit en betrouwbaarheid en tegelijkertijd hun oplossingen in een modern cloudjasje steken.”*
Het rapport maakt gewag van nieuwe opkomende bedrijven die zich richten op betere CSP-mogelijkheden voor bedrijfsgroei, automatisering of ultramoderne digitale zelfzorg door bedrijfstransformaties te versnellen met nieuwe technologieën, verkoops- en marketingmogelijkheden.
„We geloven dat onze waarden en werkwijze stroken met de vereisten die Gartner® in dit rapport naar voren schuift. Comarch spitst zich toe op digitalisering en automatisering met een cross-channelklantenervaring voor het B2B-segment met zijn 5G- en IoT-aanbod. Ons systeem is gestandaardiseerd door TM Forum Open API, waardoor we een wendbare en veelzijdige dienstverlening kunnen garanderen”, dixit Andrzej Zasadziński, diensthoofd Telecom BSS bij Comarch.
Daarnaast belicht Gartner® de prognoses voor strategische planning. Het document geeft aan dat „50% van de BSS-leveranciers tegen 2024 cloudgebaseerde SaaS en platform as a service (PaaS) zullen aanbieden voor specifieke zakelijke resultaten voor CSP's, terwijl dat percentage in 2021 nog ongeveer 10% bedroeg.”
*Gartner, “Competitive Landscape: CSP Customer Management and Experience Solutions”, Juha Korhonen, Amresh Nandan, Chris Meering, Susan Welsh de Grimaldo, 8 juni 2022.
GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en dienstmerk van Gartner, Inc. en/of zijn gelieerde ondernemingen in de Verenigde Staten alsook de wereld en wordt hier met toestemming vermeld. Alle rechten zijn voorbehouden.
Gartner® steunt geen aanbieders, producten of diensten die in zijn onderzoekspublicaties worden beschreven en adviseert technologiegebruikers niet om enkel de aanbieders met de hoogste scores of andere vermelding te kiezen. De onderzoekspublicaties van Gartner® zijn een weergave van de opinies van de onderzoeks- en adviesorganisatie van Gartner en mogen niet als feitelijke mededelingen worden geïnterpreteerd. Gartner® verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.