Future Connections zet Comarch FSM in voor de automatisering van managed telco serviceactiviteiten

De Poolse IT-specialist Comarch viert 12 maanden van succesvolle samenwerking met Future Connections, een telecommunicatiedienstverlener die in Nederland Managed Telco Services aanbiedt en internationaal gezien Network Intelligence Services. Future Connections integreerde Comarch Field Service Management in hun tools om de kwaliteit te verbeteren van hun automatiseringsworkflow-oplossing voor operators in het B2B- en B2C-klantendomein in Nederland.

Aangezien het klantenbestand en het aantal inkomende aanvragen van Future Connections aanzienlijk groeide was het bedrijf op zoek naar een betrouwbare en kosteneffectieve oplossing om hun aanvragen te verwerken en hun complexe infrastructuur te onderhouden. Hun klanten, Tier 1 telecomoperatoren, hechten bovenal belang aan dataveiligheid en een hoog niveau van klantervaring.

Begin 2022 onderwierp het bedrijf het Comarch FSM-systeem enkele maanden lang aan een strenge testfase. Uit die test bleek dat het platform een betrouwbare, veilige en flexibele oplossing is, die de activiteiten van het bedrijf kon ondersteunen. Tegen het einde van datzelfde jaar begon het proces voor de volledige integratie.

Future Connections is een Managed Telco Services-provider voor de grootste telecombedrijven in Nederland. Voor hen was het essentieel dat er geen gegevens zouden uitlekken en dat ze de processen volledig konden controleren zonder afhankelijk te zijn van externe ondersteuning. Dit is waar Comarch FSM uitblinkt: ondanks de enorme mogelijkheden is het intuïtief genoeg om het hele systeem met zeer weinig training te beheren,’ verduidelijkt Szymon Uczciwek, hoofd van de FSM Business Unit bij Comarch.

Door de krachtige automatiseringsfuncties van FSM te combineren met hun eigen platform, Max Suite, kreeg Future Connections een complete end-to-end oplossing die zelfstandig vragen van klanten oplost, vergaderingen plant, technici eropuit stuurt, en nog veel meer. Sinds de volledige uitrol in de B2B- en B2C-dienstensector in 2022, verzamelde Future Connections heel wat mooie succesvolle use cases voor Tier 1 telecomoperatoren in Nederland.

Nu de Field Service Management-tool van Comarch volledig geïntegreerd is in ons platform, konden we onze klanten in de B2B- en B2C-domeinen echte efficiëntieverbeteringen en kostenbesparingen bieden. We willen hetzelfde pad blijven volgen en zijn nu bezig met het verkennen en definiëren van een draaiboek voor nieuwe mogelijkheden en functionaliteiten die we in de nabije toekomst willen ontwikkelen en implementeren’, vertelt Julien Beenakkers, CEO bij Future Connections

Bekijk een video over een andere succesvolle FSM-implementatie, in samenwerking met Future Connections, op:

.

Over Future Connections

Future Connections is een onafhankelijke aanbieder van telecomoplossingen en softwareontwikkelaar met diepgaande ervaring op het gebied van netwerkprestatieborging, -optimalisatie en -automatisering en in telco-managed service.  Het bedrijf biedt een uitgebreid portfolio van modulaire, eenvoudig schaalbare, multi-technologische en multi-domein oplossingen die op maat gemaakt zijn voor de meest complexe gebruikssituaties, wat zorgt voor lagere operationele kosten en een verbeterde efficiëntie. Het bedrijf gebruikt AI/ML-technieken om workflowautomatisering te stimuleren en maakt gebruik van DevOps-methodologieën om de time-to-market te versnellen en snel te reageren op de behoeften van operators. Het hoofdkantoor van Future Connections is gevestigd in Nederland, met kantoren in Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

www.futureconnections.com 

Please wait

Wenst u meer informatie? Heeft u raad nodig bij het kiezen van een product?

Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.

Contacteer ons