Comarch - #ReinventingTelecoms
Industrieën over heel de wereld hangen af van communicatiedienstverleners voor het leveren van belangrijke netwerkinfrastructuur en connectiviteitsverbeteringen om hun bedrijven te kunnen leiden en veranderen. Toch zijn Cloud Solution Providers (CSP's) zelf, onder druk van OTT-spelers en vanwege het werken met verouderde bedrijfsmodellen, er niet in geslaagd om de volledige beloning op te strijken van hun rol in de digitale revolutie.
Nu is voor telecombedrijven de tijd aangebroken om naar nieuwe bedrijfsmodellen, nieuwe manieren van denken en nieuwe markten en samenwerkingsverbanden uit te kijken, terwijl ze zichzelf opnieuw uitvinden voor het 5G-tijdperk.
Flexibiliteit, automatisering, schaalbaarheid en virtualisatie zullen belangrijk zijn, net als de bereidheid om anders te gaan denken waardoor CSP's een sprong vooruit kunnen maken. Dit betekent het verplaatsen van bedrijfs- en netwerkprocessen naar de cloud zodat telecombedrijven ondersteuning op meerdere toestellen kunnen aanbieden, nieuwe diensten sneller kunnen implementeren, gegevensoverdracht kunnen vergemakkelijken en onafhankelijkheid van hardware kunnen bereiken. Het betekent ook de klant scherp in beeld brengen, omnichannel- en marketingstrategieën introduceren waardoor klanten probleemloos door verkoopkanalen en toestellen kunnen bewegen tijdens aankoop- en nazorgprocessen.
Netwerken moeten om de toekomstige 5G-revolutie heen ontworpen worden, door samenwerkingsverbanden met hardwareleveranciers aan te gaan en volledig voor virtualisatie te gaan zodat de dienstverlening versneld kan worden. Telecombedrijven moeten ook klaar zijn om de enorme hoeveelheden data die ze verzamelen, te analyseren en gebruiken met behulp van de nieuwste technologieën zoals draadloze sensoren, zelforganiserende netwerken, AI en machine learning om dit voor elkaar te krijgen. Hierdoor zullen ze klantvriendelijke, predictive maintenance en field services vergemakkelijken en tegelijkertijd de kosten voor netwerkonderhoud verlagen dankzij geautomatiseerd, ‘zero touch’ netwerk- en servicemanagement.
#ReinventingTelecoms – bezoek een woning met de allernieuwste telecomtechnologie