Comarch erkend als Representative Vendor in de 2022 Gartner® Market Guide voor CSP Revenue Management and Monetization Solutions
Comarch werd vermeld in de Gartner Market Guide voor CSP Revenue Management- en Monetisatie-oplossingen. Het rapport richt zich op ‘een combinatie van digitale ervaring, innovatieve producten en bedrijfsmodelvereisten die revenue management- en monetisatie-capaciteiten van CSP's bepalen. CSP CIO’s staan voor de uitdagingen om met hun partners te jongleren tussen verschillende prioriteiten om deze kerncapaciteit te ontwikkelen voor een nieuwe groeiagenda’.
Een belangrijk onderdeel van de ‘Market Guide for CSP Revenue Management and Monetization Solutions’ is het hoofdstuk met de belangrijkste bevindingen van de auteurs, Amresh Nandan, Chris Meering en Juha Korhonen. Op basis van deze conclusies werden ook aanbevelingen geformuleerd voor alle afdelingen die samenwerken met CSP's.
De belangrijkste bevindingen van het rapport zijn: ‘Het tempo van de besluitvorming bij communicatiedienstverleners (CSP's) blijft traag door de verschillende prioriteiten en uitdagingen qua revenue management. Het gaat vaak stap voor stap, grote veranderingen worden vermeden en er wordt gefocust op specifieke resultaten.
- Leveranciers van revenue management-applicaties richten zich steeds meer op mogelijkheden en functionaliteiten voor B2B en B2B2X, use cases rond partner-ecosystemen, cloud-native architectuur en monetisatie.
- Veel CSP CIO's richten zich op het consolideren van revenue management-applicaties in een single stack voor verschillende bedrijfstakken, als reactie op de complexiteit van business support systems (BSS), macro-economische druk en algemene CSP groei-uitdagingen.’
‘Wij geloven dat Comarch-producten, zoals out-of-the-box Enterprise BSS, die in lijn zijn met TM Forum Open API's, CSP's kunnen ondersteunen. De eisen van de B2B2X-markt worden steeds complexer. Dat is natuurlijk een uitdaging, maar wij blijven de functionaliteiten van onze systemen verbeteren en uitbreiden om aan al deze eisen te voldoen. Met een aanbod rijk aan AI/ML-gestuurde systemen willen we telecombedrijven voortdurend ondersteunen bij hun transformatie naar meer gedigitaliseerde organisaties. Revenue management staat centraal in onze activiteiten. We blijven de markttrends monitoren om aan de behoeften van klanten te voldoen’ – verklaart Anna Kozłowska-Jarosz, BSS Product Manager bij Comarch.
Gartner, Market Guide for CSP Revenue Management and Monetization Solutions, Amresh Nandan, Chris Meering, et al., 9 november 2022. GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en dienstmerk van Gartner, Inc. en/of haar Amerikaanse en internationale filialen, en wordt hier met toestemming vermeld. Alle rechten voorbehouden.
Gartner doet geen aanbevelingen over leveranciers, producten of diensten die in haar onderzoekspublicaties worden afgebeeld en adviseert technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers met de hoogste scores of een andere vermelding te kiezen. De onderzoekspublicaties van Gartner weerspiegelen de mening van het onderzoeks- en adviesorgaan van Gartner en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle expliciete of impliciete garanties met betrekking tot dit onderzoek af, met inbegrip van garanties van verhandelbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.