Comarch is nu een officiële sponsor van Belgisch vicekampioen Royale Union Saint-Gilloise
Comarch is nu een officiële sponsor van de Belgische eersteklassevoetbalclub Royale Union Saint-Gilloise. Het team eindigde tweede in de Jupiler Pro League van seizoen 2021/2022. Als nummer twee mag Union meedingen in de kwalificatiewedstrijden van de Champions League. IT-bedrijf Comarch zal de spelers in 2022/2023 steunen.
Comarch sponsort het team uit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest om een grootschaligere samenwerking uit te bouwen waarmee het merk Comarch nog sterker op de kaart wordt gezet in België. Comarch is de grootste Poolse investeerder in België en de Benelux vormt een van de belangrijkste afzetmarkten voor de hele Comarch groep. Bij de Brusselse tak van het bedrijf werken mensen met 15 verschillende nationaliteiten en de voorbije jaren haalde de onderneming tal van grote namen binnen. Denk aan Proximus, Telenet, Crelan, P&V, AGFA en ING.
Royale Union Saint-Gilloise kent ook een lange traditie. Dit jaar viert de club zijn 125-jarig bestaan. Het team won de Belgische landstitel al elf keer en schopte het twee keer tot in de nationale beker. De club is zowel bij de Nederlands- als Franstalige Brusselaars en Belgen geliefd. De eigenaars zijn Alex Muzio (President) en Tony Bloom.
- “We zijn bijzonder verheugd dat Comarch de Unionfamilie vervoegt. Het bedrijf is niet enkel een van de grootste producenten van zakelijke IT-systemen, maar ook een sportmecenas die al jarenlang sterk aanwezig is in de sportwereld. Ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking zich zal vertalen in een groot succes en dat we regelmatig zullen deelnemen in Europese wedstrijden.” aldus Philippe Bormans, de CEO van Royale Union Saint-Gilloise.
Comarch werkt al jarenlang samen met sportclubs in Polen en het buitenland. Sinds 2002 is het bedrijf de hoofdsponsor van zowel de voetbal- als ijshockeyteams van MKS Cracovia. Voordien ondersteunde het onder andere Lille OSC, TSV 1860 München en Polonia Warschau.
- “De sponsoring van sportteams vormt een van de elementen van Comarchs strategie om naamsbekendheid op te bouwen in Polen en op buitenlandse markten. Samenwerking met prestigieuze en bekende sportclubs, met torenhoge ambitie voor de Europese bekers, is voor ons een stap om de bekendheid van ons merk te verankeren,” vertelt Wojciech Pawlus, Managing Director van Comarch Benelux. “Onze organisaties hebben heel wat gemeenschappelijke delers en ze verrassen beide met hun houding en hard werk. De voetbalspelers van Union slagen erin te winnen tegen ploegen die op papier beter zijn en de medewerkers van Comarch mikken op grote contracten en verslaan daarbij de grootste spelers van de IT-wereld. Beide organisaties zijn geduchte tegenstanders respectievelijk in de zakenwereld en op de voetbalmarkt,” vult Wojciech Pawlus aan.
Met zijn engagement als officiële sponsor van de voetbalclub Royale Union Saint-Gilloise bezegelt Comarch zijn streven om sterker aanwezig te zijn op de strategische Belgische markt.