Comarch gepositioneerd als ‘challenger’ in Gartner’s Magic Quadrant 2018 voor Operations Support Systems

Comarch gepositioneerd als ‘challenger’ in Gartner’s Magic Quadrant 2018 voor Operations Support Systems

Krakau, 15 maart 2018 – Comarch, een wereldwijde aanbieder van end-to-end BSS/OSS-oplossingen, is door Gartner genoemd als ‘challenger’ in zijn Magic Quadrant-rapport 2018 voor Operations Support Systems.

Het rapport beoordeelde de mogelijkheden van bedrijven die Operations Support Systems (OSS) aan aanbieders van communicatiediensten (CSP’s) leveren op basis van twee aspecten: het vermogen om te verwezenlijken en de volledigheid van de visie.

“Gezien de vele ontwrichtende trends denken wij dat het meest recente Magic Quadrant van Gartner op een belangrijk moment komt voor OSS-aanbieders”, zegt Małgorzata Siwiec, Marketing Director van Comarch. “Comarch wil vooroplopen bij deze verandering door innovatieve OSS-diensten aan te bieden die geschikt zijn voor de digitale telecomtransformatie, zoals netwerkvirtualisatie en Software Defined Networking. Met deze tools kunnen we CSP’s in staat stellen om de klantbetrokkenheid aanzienlijk te verhogen, bedrijfsprocessen te verbeteren en nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen.”

Een Magic Quadrant van Gartner is het resultaat van onderzoek in een bepaalde markt, waardoor de relatieve posities van de marktdeelnemers in een breed perspectief worden geplaatst. Door het gebruik van een grafische weergave en een uniforme verzameling beoordelingscriteria helpt een Magic Quadrant om snel vast te stellen hoe goed technologieaanbieders hun omschreven visie verwezenlijken en hoe goed ze presteren ten opzicht van Gartner’s marktperspectief. Het Magic Quadrant plaatst leveranciers in een bepaald kwadrant op basis van de volledigheid van hun visie en hun vermogen om die visie te verwezenlijken.

Het Gartner-rapport ‘Magic Quadrant for Operations Support Systems’ door Martina Kurth, Amresh Nandan en June Ainslie (22 februari 2018) is te raadplegen via https://www.gartner.com/en

Gartner betuigt geen steun aan leveranciers, producten of diensten die in zijn onderzoekspublicaties worden beschreven en raadt technologiegebruikers niet aan om alleen de leveranciers met de hoogste scores te selecteren. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en moeten niet

als constateringen van feiten worden opgevat. Gartner verwerpt alle uitdrukkelijke of stilzwijgende garanties met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Comarch

Comarch is een wereldwijde leverancier van software en zakelijke diensten. Het bedrijf heeft meer dan twintig jaar ervaring met het ontwerpen, implementeren en integreren van IT-oplossingen voor enkele van de grootste merken ter wereld, zoals BP, Deutsche Telekom, Diageo, KPN, Orange, Telefónica, Unilever en Vodafone.

Comarch beschikt over een gespecialiseerde telecomafdeling die wereldwijd IT-oplossingen levert aan telecomproviders. Het bedrijf bouwt technologieoplossingen om te voldoen aan de belangrijkste eisen van telecombedrijven, namelijk stijging van de omzet, verhoging van de bedrijfsefficiëntie, vereenvoudiging van systemen, verbetering van de klantervaring, ontwikkeling van nieuwe diensten en verkorting van hun marktintroductietijd.

Comarch’s IT-oplossingen voor telecombedrijven worden constant vermeld in Gartner’s Magic Quadrant-rapport, terwijl zijn IoT-aanbod positief is beoordeeld door Berg Insight, HIS Markit’s en Gartner, dat Comarch in 2017 bovendien een ‘vendor to watch’ noemde in ‘Market Trends: A Comprehensive Approach to CSP IoT Platform Selection Will Enhance Market Positioning’.

Het bedrijf wordt vanwege zijn werk in de telecomsector ook door andere analisten erkend, waaronder Forrester, Informa en Frost & Sullivan.