Het vernieuwde design en de nieuwe functionaliteiten van Comarch Enterprise Content Management
Comarch ECM lanceerde onlangs een nieuwe versie van het systeem waarin de nieuwe functionaliteiten worden gecombineerd met de nieuwe grafische vormgeving, aangepast aan de nieuwe huisstijl van Comarch. Het systeem kan de efficiëntie van de organisatie verbeteren door middel van de geautomatiseerde vastlegging van materialen uit verschillende bronnen, efficiënt documentbeheer en het beheer van zakelijke processen, zoals planning, monitoring van de procesuitvoering en rapportage.
De nieuwe huisstijl zorgt voor een consistent beeld van de producten en diensten van het merk Comarch ten aanzien van partners en klanten. Hoewel de aanpassing van alle marketingmaterialen naargelang de nieuwe richtlijnen veel aandacht trekt, paste het team van Comarch ECM team ook de nieuwe huisstijl volledig toe, en als gevolg daarvan onderging ook het uiterlijk van de applicaties een metamorfose.
Het uiterlijk van de applicatie is gebaseerd op de principes vermeld in het nieuwe branding book. Het is relatief eenvoudig om de nieuwe kleuren en het gebruik van visuele elementen (bijvoorbeeld icoontjes) bekend uit andere materialen van Comarch te herkennen.
Naast de veranderingen in het ontwerp, verbeterde Comarch ECM ook sterk de technische kant van de oplossing. Als onderdeel van de wijziging maken zoekmachines nu deel uit van het systeem en werden deze ook gestandaardiseerd in de documentopslagplaats. De engine ondersteunt momenteel beide gebieden (zoeken op basis van meerdere criteria, de mogelijkheid om zoekcriteria op te slaan). Als gevolg van de verbeteringen genieten gebruikers van een betere navigatie binnen de workflow, machtigingen op een dynamische manier toewijzen of taken van hun werknemers (volgens de professionele hiërarchie) bekijken en beheren. De oplossing bevat ook een nieuwe multi-format document viewer en vergemakkelijkt het werk in verschillende tijdzones. Het systeem maakt de definitie van het bedrijfsrollen ook mogelijk.
“Bedrijfsrollen” is een tool die het mogelijk maakt om het werk van mensen die voor hun collega's invallen beter te beheren. Het werk van een persoon die meerdere rollen heeft, kan op die manier worden verdeeld over meerdere medewerkers. In de nieuwe versie van ECM is het mogelijk om een deel van de verantwoordelijkheden toe te schrijven aan de juiste persoon, op basis van zijn of haar rol en bevoegdheden - legt uit Anna Pers, Product Manager bij Comarch ECM.
De nieuwe versie maakt het creëren van document templates direct in MS Word mogelijk. Op basis van de template genereert het systeem een formulier om de nodige informatie te verzamelen. In de nieuwe versie is het niet verplicht om een actieve internetverbinding te hebben, omdat de Offline Archief client, de documenten zodra het apparaat wordt aangesloten zal synchroniseren, bijv. wanneer u terugkeert naar kantoor.