Comarch geeft vleugels aan Brussels Airlines’ nieuw Loyaliteitsplatform
Brussels Airlines is de Belgische luchtvaartmaatschappij die in 2015 meer dan 6.6 miljoen passagiers vervoerde en vluchten beheert naar meer dan 90 Europese, Afrikaanse en Noord-Amerikaanse bestemmingen. Brussels Airlines koos voor Comarch voor de implementatie van LOOP, haar nieuwe loyaliteitsprogramma. Onder andere Comarch’s sterke marketing- en loyaliteitskennis binnen de luchtvaartindustrie en haar lokale aanwezigheid in België waren beslissende factoren voor Brussels Airlines om Comarch te kiezen.
De luchtvaartindustrie is contact in beweging, waarbij lagekostenluchtvaartmaatschappijen steeds invloedrijker worden, met als resultaat bijzonder hoge concurrentie wereldwijd. Klanten verwachten uitstekende zorg van luchtvaartmaatschappijen in de vorm van dienstverlening die perfect op hun behoeften aansluit. Luchtvaartmaatschappijen die de voorkeuren van reizigers kennen, kunnen aankoopgewoonten beter voorspellen en dynamische beslissingen nemen op basis van data. Hiermee wordt er beter voldaan aan de reizigersbehoeften en wordt het competitief voordeel behouden. Tegenwoordig blijven vooral emotioneel gebonden passagiers trouw. Om die reden koos Brussels Airlines Comarch om haar nieuw loyaliteitsprogramma te implementeren, naast het bestaande frequent flyer program Miles & More. Het nieuw loyaliteitsprogramma beantwoordt immers aan de noden aan reizigers die niet vaak vliegen, zoals families.
Comarch’s innovatief en op maat gemaakt loyaliteitsprogramma voor Brussels Airlines verzamelt en analyseert demografische, communicatie-gerelateerde en transactionele data over klanten. Op basis van deze analyse is Brussels Airlines is staat een marketingstrategie te ontwikkelen die nog meer gericht is op klantenbinding. Comarch’s loyaliteitsprogramma voor Brussels Airlines is gebaseerd op een duidelijk gedefinieerd doel, een zorgvuldig gekozen strategie en bovenal op een organisationele toewijding.
“LOOP is momenteel één van de meest genereuze loyaliteitsprogramma’s op de markt. Het werd opgebouwd op basis van twee principes: eenvoudigheid en voldoen aan de behoeften van klanten die zo snel mogelijk een gratis vlucht willen verkrijgen. LOOP is de perfecte aanvulling op het bestaande loyaliteitsprogramma Miles & More. Met LOOP kunnen we ook voordelen bieden aan klanten die getrouw kiezen voor Brussels Airlines, maar daarom niet wekelijks vliegen.” - Nathalie Erdmanis, Vice President Marketing - Brussels Airlines
“Brussels Airlines herdefinieert loyaliteit binnen de luchtvaartsector door het groeiende segment van not-so-frequent flyers te bedienen. LOOP, ons nieuw loyaliteitsprogramma geeft deze not-so-frequent flyers wat ze het meest op prijs stellen: heldere, tastbare voordelen zonder bijkomstige beslommeringen. Comarch ging een partnerschap met ons aan om dit disruptieve programma vanaf 0 op te bouwen, onder andere door best practices wat betreft loyalty uit andere industrieën te delen.” - Bruno Carpreau, Head of Loyalty Management – Brussels Airlines
“We zijn bijzonder blij onze samenwerking met Brussels Airlines, één van de meest bekende merken in de Benelux-regio en ver daarbuiten, aan te gaan. Het is één van Comarch’s vele successen in België, en een bijkomende referentie naast topklanten uit de banken-, verzekerings-, olie- en telecommunicatiesectoren. Ik ben ervan overtuigd dat dit loyaliteitsprogramma Brussels Airlines een boost zal geven, en hen zal toestaan een nog klantvriendelijkere luchtvaartmaatschappij te worden. Comarch’s transparante en flexibele loyaliteitsmanagement-oplossing staat elke Brussels Airlines-passagier toe trouw aan het merk te worden, en vooral te blijven.” - Wojciech Pawlus, Country Manager – Benelux Region
“De ondertekening van het contract met Brussels Airlines is een belangrijke stap voor Comarch in haar verdere positionering op de IT-markt van loyaliteitsoplossingen binnen de luchtvaartmaatschappijsector, in het bijzonder in het segment van Full Service Network Carriers. Ons project zal een vitale rol spelen in de toekomst van Brussels Airlines, aangezien het één van de steunpilaren is van het herstructureringsproces binnen het bedrijf. Het programma is aantrekkelijk en engagerend, en we zijn vereerd dat Brussels Airlines Comarch vertrouwen in ons had om dit project tot in te puntjes te verzorgen.” - Piotr Kozłowski, Vice President Consulting, Airline/Travel Loyalty
“De succesvolle implementatie van een loyaliteitsprogramma helpt bij de totstandkoming van positieve klantrelaties, aangezien gepersonaliseerde communicatie met reizigers inzicht biedt in hun behoeften en tegelijkertijd een verzorgd gevoel geeft. Bovendien staat de implementatie van Comarch’s oplossing Brussels Airlines toe haar missie, namelijk de meest persoonlijke luchtvaartmaatschappij worden, te bevestigen. Brussels Airlines is een luchtvaartmaatschappij die mensen bij elkaar brengt en van reizen een waar plezier maakt.” - Thomas Mener, Business Development Manager – Benelux Region
Brussels Airlines, Brussels Airlines, lid van de Lufthansa Groep en van Star Alliance, is de Belgische luchtvaartmaatschappij met het grootste vluchtaanbod van en naar de Europese hoofdstad Brussel. De 47 vliegtuigen en ruim 3500 werknemers van de Brussels Airlines zorgen dagelijks voor ongeveer 300 vluchten naar meer dan 90 Europese en Afrikaanse bestemmingen, een dagelijkse verbinding met New York JFK en vijf vluchten per week naar Washington D.C.
Comarch is een internationaal softwarehuis en systeemintegrator in de diensten-, telecommunicatie- en financiële sectoren. Momenteel telt het bedrijf meer dan 5.000 werknemers, en het bedrijf investeert elk jaar meer dan 10% van haar inkomsten in R&D. Het bedrijf wordt beschouwd als de meest innovatieve onderneming afkomstig uit Polen en bevestigt haar aanwezigheid in de Benelux-regio vanaf haar burelen in Brussel en Luxemburg.
Meer informatie over Comarch CRM & Marketing vindt u hier.