London Heathrow Airport, de enige hub-luchthaven van Groot Brittannië, is de thuisbasis van meer dan 80 luchtvaartmaatschappijen, met 184 bestemmingen in 84 landen. Gemiddeld verwerkt Heathrow meer dan 191.000 passagiers per dag. Het is de drukste luchthaven in Europa en de derde drukste luchthaven ter wereld wat betreft passagiersvervoer.
Heathrow heeft de hoogste retailomzet van alle luchthavens wereldwijd, gevolgd door de Zuid-Koreaanse luchthaven Incheon. De bruto retailomzet op Heathrow steeg in 2011 tot £1,7 miljard, terwijl de netto retailomzet per passagier in 2012 met 4,4% steeg tot £5,82. Op Heathrow zijn meer dan 400 verschillende verkooppunten en meer dan 120 wereldwijde merken te vinden, met de World Duty Free als tweede grootste partner na British Airways.
Bij de herlancering van het loyaliteitsprogramma had Heathrow een aantal belangrijke doelstellingen:
Comarch levert klanten al meer dan 13 jaar geavanceerde IT-oplossingen voor het uitgebreid beheer van loyaliteitsprogramma’s, klantrelaties en ondersteuning van marketingactiviteiten.
Comarch leverde een uitgebreide loyaliteitsoplossing die werd uitgebreid met aanvullende beheers- en operationele diensten. De Loyalty Engine die werd geïmplementeerd op basis van het Comarch Loyalty Management for Airports-platform bestaande uit vier flexibele geïntegreerde modules:
Het systeem wordt gehost door een Comarch-datacenter en onderhouden door een Comarch-ondersteuningsteam. Het voldoet aan de eisen van Heathrow met betrekking tot het leveren van diverse uitgebreide diensten, zoals een helpdesk-service voor leden, een websiteservice voor leden, SLM (Service Level Maintenance), front-end-integratie en Comarch-subcontracten met twee consortiumpartners:
De implementatie van het nieuwe concept heeft Heathrow geholpen om een zeer succesvol loyaliteitsprogramma voor luchthavens te ontwikkelen. Dit loyaliteitsprogramma is uitgegroeid tot een integraal onderdeel van Heathrow’s e-Business-planning voor de komende jaren. Dankzij de samenwerking met Comarch heeft Heathrow:
"Comarch heeft ons met het Comarch Loyalty Management-platform geholpen onze doelstellingen te verwezenlijken. Het platform is een out of the box, schaalbare, beproefde oplossing die reeds succesvol werd geïmplementeerd bij andere retail- en reisorganisaties wereldwijd."
Simon Chatfield, Head of e-Business and CRM, Heathrow Airport
Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.