JetBlue is één van de grootste prijsvechters in Amerika. De luchtvaartmaatschappij lanceerde in 2004 haar eigen loyaliteitsprogramma genaamd TrueBlue. In de zomer van 2013 werd dit programma uitgebreid met het TrueBlue Badges-gamificatieprogramma, dat het resultaat is van de samenwerking tussen Comarch en JetBlue Airways.
De belangrijkste doelstellingen van de TrueBlue Badges waren:
De prioriteit van JetBlue was het creëren en implementeren van een compact gamificatieprogramma met eenvoudige regels, dat tegelijkertijd bijzonder boeiend en interactief is.
Comarch Customer Engagement is een tool die de gebruiker in staat stelt om de motivatie en de betrokkenheid van klanten te vergroten.
Het inschrijvingsproces voor TrueBlue Badges werd zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Nieuwe gebruikers moeten zich aanmelden bij hun TrueBlue-account en deelnemen aan een korte zelfstudie. Daarna krijgen ze de kans om lid te worden van Badges.
Het loyaliteitsprogramma werd uitgebreid met de introductie van een persoonlijke benadering van klanten.
Elke gebruiker heeft een eigen persoonlijke en unieke ruimte binnen het portaal, met een avatar en persoonlijke instellingen. De profielpagina toont de vooruitgang, voltooide taken en verzamelde badges. De gebruiker staat ook in een scorelijst, zodat hij of zij scores kan vergelijken met vrienden of zelfs met alle leden van TrueBlue Badges.
Alle vluchten worden geregistreerd en getoond in het profiel van de gebruiker op een gepersonaliseerde kaart. De kaart is interactief en de gebruiker kan ook badges verdienen door naar een bepaalde bestemming (bijv. Florida of New York) te vliegen. Deze kaart dient als trackingtool. Een overzicht van de vluchten kan tevens ook worden opgeslagen en gedeeld via sociale media.
Alle activiteiten van de gebruiker in het portaal kunnen worden gedeeld via de populairste sociale netwerken, zoals Facebook en Twitter. Dit soort acties worden beloond met een extra badge om sociaal gedrag te stimuleren. Bovendien worden gebruikers dankzij sommige badges met extra spaarpunten beloond.
De belangrijkste voordelen voor JetBlue die voortkomen uit de samenwerking met Comarch en dus de implementatie van TrueBlue Badges-oplossingen zijn:
Het TrueBlue Badges-programma is een geweldige oplossing om gebruikers vaker met JetBlue Airways te laten vliegen. Elk lid krijgt de kans om deel te nemen aan een zeer uitgebreide ervaring die bestaat uit het verzamelen van badges en punten, het inwisselen hiervan voor reizen met JetBlue of voor geschenken van partners, bijv. tijdschriften. Erkenning is ook een belangrijk aspect dat voortkomt uit een hoge positie op een scorebord of uit het behalen van een groot aantal badges (beloning op basis van motivatie).
Het TrueBlue Badges-programma van JetBlue biedt gebruikers een zeer boeiende omgeving op basis van de belangrijkste gamificatieregel, namelijk de regel van de 3F’s: Fun, Friends, Feedback. Klanten van JetBlue nemen deel aan een geweldig avontuur dat ze met hun vrienden kunnen delen via sociale media.
Belangrijke feiten en cijfers
De introductie van TrueBlue Badges was één van onze beste zakelijke beslissingen van de afgelopen jaren. Dankzij de gamificatiemechanismen zijn onze gebruikers meer betrokken en loyaler. De mogelijkheid om badges te verzamelen en deze op een volledig gepersonaliseerde kaart te prikken bewees een groot succes te zijn. Sinds de introductie van het gamificatieprogramma in de zomer van 2013 brengen gebruikers meer tijd door op de website van JetBlue. Ook zijn er aanzienlijk meer activiteiten in verband met JetBlue op sociale media.
Omschrijf uw behoeften en we bieden u een oplossing op maat.