AXA Luxemburg breidt samenwerking met Comarch uit naar nieuwe verzekeringssystemen

Comarch en AXA Luxembourg hebben een contract ondertekend voor het opzetten en onderhouden van nieuwe systemen voor het beheer van verzekeringscontracten en van claims voor gezondheidsproducten: Comarch Life Insurance en Comarch Insurance Claims.

 

Het doel van de verzekeraar is het digitaliseren en optimaliseren van alle klantenserviceprocessen met betrekking tot gezondheidsproducten, met speciale aandacht voor de vergoeding van medische kosten.

 

Na het succes van ons eerste gezamenlijke project – de implementatie van Comarch Digital Insurance – hebben we gekozen voor twee nieuwe systemen, Comarch Life Insurance Claims en Comarch Insurance Claims, die zowel ons polisbeheer als het afsluiten van verzekeringen en schadebeheer zullen omvatten’, aldus Georges Biver, hoofd van Life & Health bij AXA Luxemburg.

 

Zoals Olivier Vansteelandt, CIO van AXA Luxemburg, aangeeft, wilde AXA zijn kernsystemen reorganiseren om ze eenvoudig te kunnen koppelen aan externe tools zoals CRM, documentbeheer of grootschalig drukwerk.‘Omdat we al met Comarch samenwerken voor onze verkooptool, besloten we deze samenwerking uit te breiden om zo ons IT-landschap meer te homogeniseren’, benadrukt de CIO.  

 

Volgens Tony Ciccarella, Transformation Manager bij AXA Luxemburg, was een van de redenen waarom werd gekozen voor Comarch het veel hogere investeringsniveau in R&D in vergelijking met andere kandidaten.‘Hierdoor kregen we meer inzicht in onze toekomstperspectieven qua innovatie, nieuwe markten en nieuwe klanten’, aldus de heer Ciccarella.

 

‘Naarmate onze samenwerking vorderde, konden we de werkelijke behoeften van AXA steeds beter identificeren. Zo konden we ons aanbod perfect afstemmen op de verwachtingen van AXA’, vertelt Emilie Peyroche d'Arnaud, AXA Global Account Manager voor Comarch Financial Services.